Miért nem terjedt el már jobban az elektromos teherkerékpár?

Pedig sokkal több esetben kiválthatnánk vele az autózást, mint egy normál kerékpárral!

Melyik elektromos teherkerékpár lehet az igazi megoldás?

 

Az elektromos cargo biciklikre sokan csak a futárok gépeként tekintenek, pedig nem csak üzleti, hanem magánszemélyek, közlekedési célra is tudják használni őket. Olyankor is, amikor egy normál kerékpár helyett, autóba ülnénk át! Ilyen amikor vinni kell a gyereket az oviba, vagy hazafelé nagybevásárlást intézni, esetleg elhozni egy nagyobb csomagot valahonnan – pláne, hogy ezekből legalább kettőt, egyszerre kell megvalósítani!

Egy normál kerékpáron elvisszük a laptopunkat, esetleg pluszban az edzőscuccot munka utánra. De nem visszük mellette a gyereket, nagy szatyor bevásárlást, plusz két karton vizet is, az biztos. Márpedig sokaknak ezt a szállítás logisztikát kell megoldani nap, mint nap. Ezért, amikor reggel dönteni kell arról, mivel induljunk útnak otthonról és végig gondoljuk az aznapi teendőket, a legtöbben az autót választják.

Egy elektromos teherkerékpár megadja azt a lehetőséget, hogy valaki ne csak az esetek 30-40, hanem akár 80-90%-ában is kerékpárral indulhasson útnak. Azt pedig a bringával közlekedők tudják -a többiek meg remélhetőleg elhiszik nekik-, hogy sokkal élménytelibb, szabadabb érzés a városban is, egy bringa nyergében. Az az érzés lehet jelen a mindennapokban, amiért eddig csak a szabadidőnkben, hétvégente pattantunk nyeregbe.

 

Miért nincs akkor több elektromos cargo kerékpár? 

Lássuk először az akadályokat.

Túl hosszú, vagy túl széles

A legtöbb cargo kerékpár jellemzően sokkal hosszabb, vagy sokkal szélesebb, mint egy normál kerékpár. Egy anyuka biztos nem akar egy ilyennel lavírozni a belvárosban a gyerekkel, meg csomagokkal. De mindenkinek több bringás gyakorlat szükséges hozzájuk és nehézkesebb lesz vele a közlekedés.

Hol tárolom?

Egy teherkerékpár nemcsak nagy, de nehéz is. A lakásban túl nagy helyet foglalna, azaz garázs vagy nagy tároló kell hozzá, ahova lehetőség szerint be lehet tolni, lépcsőzés (emelés) nélkül. Ez az, ami a legtöbbeknek nem áll rendelkezésre. Főleg a belvárosban, ahol a legnagyobb problémát okozzák a gépjárművek.

Hogyan szállítom?

Ha már megveszünk egy ilyen kerékpárt, valószínűleg nem csak otthonról indulva, hanem mondjuk a nyaralásra, vagy csak egy hétvégi kirándulásra is magunkkal vinnénk. Egy átlagnál nagyobb teherkerékpár nem fér el a személyautókban, de még a vonóhorgos bicikliszállítókon sem. Kisbusz, vagy kisteherautó kell a szállításához.

Nem olcsó

Egy normál (minőségi) elektromos kerékpár sem olcsó. Ha pedig extra tulajdonságokkal is rendelkezik, mint egy teherkerékpár, annak a tervezése és gyártása is plusz költségekkel jár. Mindez 7 számjegyűvé emeli az árcetlit.

 

A megoldás? KOMPAKT elektromos teherkerékpár!

 

Olyan elektromos teherkerékpár, ami nem hosszabb, nem szélesebb, mint egy normál kerékpár. Mégis rengeteg hely van rajta a csomagoknak, vagy akár 2 gyerek szállításához + bírja az extra terhelést.

 

Tern GSD – 200 kg terhelhetőség, 2 gyerek szállítása és/vagy rengeteg csomag

Sőt, még össze is csukható! Azaz kisebb helyen tárolható és könnyebben szállítható, még a normál kerékpárnál is! Elfér egy közepes családi autóban, nem kell feltétlen bringaszállítót szerelni, befér a legkisebb liftekbe és a lakásban is 0,5 m2 helyet foglal a sarokban.

 

Tern HSD – 160 kg terhelhetőség, 1 gyerek szállítása és/vagy rengeteg csomag

 


Ilyen kompakt cargo kerékpárok a Tern HSD és GSD modellek. Elképesztően sokoldalúak, amik lehetővé teszik, hogy kiváltsd az autódat a hétköznapokban. Jóval többször, mint egy normál kerékpárral. Egyszerre viheted rajta a gyereket (akár 2-t is), plusz rengeteg csomagot.

Hétvégén pedig remek szabadidős kikapcsolódást nyújt. Nem probléma, hogy  egy kirándulásra magaddal vigyél mindent, amire csak szükséged lehet. Meg a gyerekeknek és a barátoknak…

A gyerekek biztosan egy ilyen kerékpárt választanak az autó helyett, ha az a kérdés mivel vigyék őket iskolába. Sokkal többet érzékelnek a világból úgy, mint az autó hátsó ülésén, elzárva a különböző ingerektől. 

 

 

 

.

A nem meglepő hír, hogy ami jó, az sosem olcsó. Viszont az egészségért, meg az élményért érdemes és szívesen fizetünk. Ha anyagi oldalról közelítjük meg, egy ilyen beruházásnál – ahogy egy autónál is, amivel sok éven keresztül tervezünk – inkább úgy kell gondolkodni, hogy megéri-e nekünk?! Ezt mindenki ki tudja számolni magának a városban vezetett kilométerei alapján, amit kiválthatna egy ilyen kerékpárral.

Elsősorban úgy gondoljuk szemléletváltásra van szükség. Rengeteg családban van ugyanis 2 (vagy több) autó, ami sokkal nagyobb költség. Pedig elég lehetne 1 autó + 1 elektromos teherkerékpár is.

 

Érdemes átgondolni mindenkinek a lehetőséget. Várunk mindenkit, aki szeretné megtekinteni és kipróbálni ezeket a kerékpárokat. A megtekintés előre egyeztetett időpontban lehetséges.